اجاره خودرو بدون راننده سعادت رنت

اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی

اجاره خودرو بدون راننده سعادت رنت

اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی

اجاره خودرو بدون راننده برای سفرهای کاری و تفریحی و همکاری برای تشریفات و مجالس

  • ۰
  • ۰

http://www.saadatrent.com

بطور کلی بیمه اتومبیل این شرکت جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی در زمان کرایه خودرو می باشند که میتوان به تصادف، آتش‌سوزی و سرقت به اتومبیل مورد بیمه و سرنشینان آن و شخص کرایه کننده خودرو اشاره نمود. علاوه بر موارد فوق شکستن شیشه اتومبیل، دفاع از حقوق بیمه‌گذار در مراجع دادگستری و مراجعه به مسئول خسارت، کاهش بهای اتومبیل در اثر تصادف، توقف اتومبیل خسارت دیده در مدت تعمیر نیز با دریافت حق‌بیمه اضافی قابل بیمه شدن می‌باشد. خسارت‌هایی که در اثر حوادث اتومبیل متوجه شخصی که خودرو اجاره نموده است می‌شود به موجب بیمه نامه شخص ثالث مورد تامین قرارمی‌گیرد. اجاره ماشین

بیمه شخص ثالث جنبه اجباری دارد و تابع قانون و مقررات خاص خود می‌باشد.
بنابراین این گروه بیمه را می‌توان به دو بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث و سرنشین تقسیم کرد. شرکت اجاره خودرو سعادت رنت تامی ناوگان خود را تحت بیمه های ثالث و بدنه کامل کرده و مشتریان عزیز هیچ گونه مشکلی در تصادفات احتمالی نداشته باشند و با خیال آسوده با خودرو اجاره ای خود به سفر  یا تشریفات شخصی خود برسند.

 

اختلاف مشتریان و بیمه گران در پرداخت خسارت:

یک تحقیق میدانی از واحدهای پرداخت خسارت شرکت های بیمه نشان داده است بیش از ۸۰ درصد نارضایتی مردم از خدمات بیمه گران ناشی از کمبود اطلاعات در زمینه بیمه نامه و شرایط مندرج در آن است.

فارغ از خرید این بیمه، گرفتن خسارت و استفاده درست از بیمه نامه براساس حقوقی که در آن وجود دارد، برای بیمه گذاران اهمیت خاصی دارد.

بیمه بدنه خودرو اجاره خودرو

«بیمه گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می کند خسارت های وارده به وسیله نقلیه بیمه شده ناشی از حوادث مختلف را مانند سرقت، آتش سوزی، نفجار، تصادف، سقوط، واژگونی و به طور کلی برخورد اتومبیل به هر جسم ثابت یا متحرک یا برخورد جسم دیگری با اتومبیل بیمه شده جبران کند.»

استثناء

این تعریف کلی بیمه بدنه اتومبیل است؛ اما شرکت های بیمه مواردی چون : خسارت اتومبیل به علت جنگ، شورش، اعتصاب یا تهاجم خسارت مستقیم و غیرمستقیم اتومبیل به علت انفجار خسارت عمدی بیمه گذار، ذی نفع یا راننده به اتومبیل خسارت اتومبیل حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی، مگر اینکه گریزنده، متصرف غیرقانونی اتومبیل باشد خسارت اتومبیل را در حادثه ای که طبق گزارش مقامات ذی صلاح، به علت مصرف مشروبات الکلی و استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده پدید آمده باشد بیمه نمی کنند. اجاره ماشین بدون راننده

دو عامل تعیین کننده حق بیمه

در عین حال دو عامل تعیین کننده حق بیمه در «بیمه بدنه» عبارت اند از: «ارزش اتومبیل» و «نرخ حق بیمه». ارزش اتومبیل را خریدار بیمه اعلام می کند شرکت سعادت رنت تمامی خودرو های خود را در بالا ترین سطح بیمه پوشش داده است و نرخ حق بیمه انواع اتومبیل در «آیین نامه تعرفه بیمه بدنه اتومبیل» تعیین شده است. پس از آزادسازی و حذف این تعرفه، بیمه گران براساس نرخ های مقایسه ای آن را تعیین می کنند. هرچند انگیزه اصلی بیمه گذاران از خرید بیمه بدنه اتومبیل، جبران خسارات است و در زمان اجاره خودرو به دلیل آنکه تمامی خسارت را بیمه بپردازد و در زمان اجاره نیازی به پرداخت خسارت از سمت مشتریان عزیز نباشد.

در زمان کرایه ماشین بدون راننده باید بدانید که بیمه نامه بدنه باید متناسب با ارزش آن باشد.

یک اصل بیمه ای متذکر می شود: «اگر ارزش بیمه شده اتومبیل کمتر از ارزش واقعی آن در روز وقوع حادثه باشد، خسارت وارده برمبنای نسبت این دو ارزش به یکدیگر یا بر مبنای «قاعده نسبی مبلغ بیمه» محاسبه و پرداخت می شود. برای مثال، فرض کنید که هنگام وقوع خسارت، ارزش واقعی اتومبیل در بازار۵۰ میلیون تومان باشد و این اتومبیل به ارزش ۳۰ میلیون تومان بیمه شده باشد، اگر خسارت وارد شده، پس از کم کردن سهم بیمه گذار از خسارت (فرانشیز)، ۱۰میلیون تومان تعیین شود، خسارت قابل پرداخت به روش زیر محاسبه می شود: ۱۰ (خسارت تعیین شده) ۳۰ (ارزش بیمه شده اتومبیل)، ۵۰ (ارزش واقعی اتومبیل) قیمت قطعات بارها اتفاق افتاده که بیمه گذاران از نحوه محاسبه قطعات اضافی روی خودرو و میزان خسارت پرداختی ناراضی بوده اند. این موارد بیشتر شامل سیستم های صوتی و تایر خودرو می شود که بیمه گر بسیار کمتر از ارزش واقعی آن می پردازد. البته دلیل آن این است که حق بیمه براساس نرخ واقعی خودرو و ارزش قطعات آن پرداخت نشده و سقف تعهد بیمه گر محدود است. برای جبران خسارت قطعات طبق ارزش واقعی آنان باید در زمان پرداخت حق بیمه این موضوع را در نظر گرفت. همچنین این خسارت برای یک بار پرداخت می شود و بیمه گذار موظف است پس از دریافت خسارت خرید قطعه زیان دیده، به بیمه گر مراجعه و مازاد حق بیمه را برای خسارت بعدی پرداخت کند. اجاره خودرو

 

نکته مهم در مورد بیمه بدنه و ثالث خودرو های اجاره ای

در پی توافق پلیس راهنمایی و رانندگی و بیمه مرکزی، سقف پرداخت خسارت تصادفات بدون کروکی در بیمه شخص ثالث به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است، اما این سقف در بیمه بدنه حدود یک سوم این میزان است. بنابراین مقصر حادثه پس از پرداخت خسارت به شخص زیان دیده، نمی تواند بدون کروکی تا کل خسارت وارده به اتومبیل خود اقدام کند و می بایست کروکی داشته باشد. این موضوعی است که بسیاری از افراد نمی دانند و پس از مراجعه به بیمه گر خود، متوجه می شوند. هرچند تصمیم پرداخت خسارت بدون کروکی به منظور تسهیل کارها و جلوگیری از ایجاد ترافیک گرفته شد، اما دارندگان بیمه بدنه بدون کروکی تصادف نمی توانند تا سقف تعهد بیمه نامه خود از شرکت بیمه خسارت بگیرند.

اجاره ماشین

  • ۹۵/۰۶/۰۸
  • بهنام کاظم نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی