اجاره خودرو بدون راننده سعادت رنت

اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی

اجاره خودرو بدون راننده سعادت رنت

اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی

اجاره خودرو بدون راننده برای سفرهای کاری و تفریحی و همکاری برای تشریفات و مجالس

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در فروردین سال 1395 مجموع 23ماشین سواری‌ و تاکسی  _5 وانت _ 3 مدل مینی‌بوس و اتوبوس و 6 مدل کامیون مورد ارزیابی و بازرسی سازمان کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفتند.

اما باز این ژاپنی‌ها بودند که صدر جدول کیفیت اتومبیل های تولید داخل را به خود اختصاص دادند تا باردیگر کیفیت و برتری خود را به سازندگان ایرانی ثابت کنند تا مصرف کنندگان و اجاره کنندگان بیشتری برای خرید و اجاره خودرو را به سمت خود کشیده و بازار ماشین های اجاره ای چینی همچنان داغ تر از بازار خودرو های کرایه ای ایرانی که با قیمت اجاره به نسبت یکسانی هستند.

چند وقتی است که صدر جدول رده‌بندی کیفیت خودروهای ایرانی در اختیار خودروهای ژاپنی و چینی قرار گرفته است و تنها اتفاقی که در رده‌های بالایی این جدول رخ می‌دهد، دست به دست شدن رتبه‌های نخست بین خودروهای تیانا، ماکسیما، مزدا۳ و گرند ویتارا است.

اجاره ماشین های ژاپنی قیمت بالاتری از ماشین های اجاره ای ایرانی دارند اما کیفیت و مصرف سوخت این ماشین ها استاندارد بالایی دارد برای همین مورد توجه مشتریان موسسه های کرایه اتومبیل و تشریفات ،تاکسی فرودگاه و ماشین عروس  و vip و مشتریان اجاره ماشین فرودگاه های ایران قرار دارد.

در گزارش ارزیابی کیفیت و بازرسی این خودرو‌ها در فروردین 1395 ، پارس خودرو با تولید تیانا و ماکسیما و گروه بهمن با خودرو مزدا ۳ سهم خود را در صدر این جدول تثبیت کردند.

ایران‌خودرو هم با گرند ویتارا حضور خود را در صدر جدول کیفی‌ترین خودروهای تولید داخل نشان داد. این خودرو سازان بخش انبوهی از خودرو های کرایه ای بدون راننده را به خود اختصاص داده اند که سهم ایران خودرو بیشتر می باشد. در جدید ترین رده‌بندی سطح کیفیت خودروهای ایرانی، در نخستین ماه امسال خودروهای یاد شده عناوین نخست تا چهارم را از آن خود کردند و طبق معمول همیشه خودروهای سایپا۱۳۱ سایپا ۱۳۲و سایپا ۱۳۱ و پارس‌خودرو به‌ عنوان بی‌کیفیت‌ ترین خودروهای تولید داخل معرفی شدند.

که ارزان ترین قیمت اجاره ماشین را هم به خود اختصاص داده اند ومعمولا کرایه ماشین پراید بدون راننده برای سفر های درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد و برای سفر های بیرون شهری اجاره خودرو پژو پارس و یا 206 صندوقدار طرفداران بیشتری دارند که کیلومتر آنها آزاد می باشد. این رتبه بندی که از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کل کشورارائه گردید و مربوط به کیفیت خودروهای تولید ایرانی در فروردین امسال است، در مجموع خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در سه سطح بسیارخوب، متوسط و قابل تایید تقسیم شدند.

تیانا، خودرو ژاپنی پارس‌خودرو در ارزیابی فروردین ماه95 نمره خود را در دو گروه بدنه ماشین و رنگ بدمه به دست آورد تا با دریافت ۴/۵ نمره در اول جدول کیفیت خودروهای ایرانی بایستد.

خودرو ماکسیما دارای بیشترین تقاظا برای کرایه ماشین بدون راننده و ماشین عروس با راننده است با وجود سن بالا هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارد و جایگاه دوم خودرو باکیفیت ایرانی را به خود اختصاص داده. خودرو ماکسیما در گروه‌ تزئینات داخل و خارج ۵ نمره ، و در قسمت بدنه ۵ نمره و رنگ ۷/۵نمره کسب کرده است. پس ازماشین ماکسیما، ماشین پور طرفدار در بین متقاضیان اجاره ماشین بدون راننده و موسسه های کرایه اتومبیل بدون راننده گروه بهمن یعنی مزدا ۳ جدید قرار دارد که این خودرو نیز نمره ۱۸ را برای خود ثبت کرد. رتبه بعدی جدول با دریافت ۲۰ امتیاز به گراند ویتارا اختصاص دارد. این خودرو که محصول مشترک ژاپن و ایران‌خودرو است، در بخش‌های داخلی و خارجی، بدنه و رنگ امتیاز خوبی کسب کرد.

خودرو مگان نیز در این جدول رده‌بندی رتبه 5 را کسب کرد.این خودرو که در پارس‌خودروبه تولید می رسد، در معیارهای ترمز، تزئینات داخل و خارج اتومبیل، بدنه و رنگ ۲۲/۵ امتیاز دریافت کرد اجاره خودرو مگان که در تیپ بندی های مختلفی است و به دو صورت اجاره ماشین مگان دنده ای و اجاره خودرو مگان اتوماتیک می باشد عرضه می شود و قیمت این دو مدل با هم متفاوت است و مقدار کیلومتر مجاز روزانه آن ها با یکدیگر متفاوت است با مراجعه به لیست قیمت اجاره ماشین تهران و یا اجاره ماشین کرج و قیمت اجاره آن در فرودگاه می توانید قیمت کرایه و کیلومتر مجاز روزانه آن ها را مقایسه کنید و با رزرو تلفنی خودرو اجاره ای و هماهنگی با شرکت سعادت رنت برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. به نوشته روزنامه گسترش صنعت و کارشناسان شرکت سعادت رنت و آریانا رنت ، روزنامه رسمی وزارت صنعت، درحالی که پژو رتبه هشتم را به خود اختصاص داده بود این‌باردرجایگاه ششم جدول رده‌بندی کیفیت نشست.

این خودرودر بخش‌های تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای اضافی داخل خودرو ، بدنه و رنگ ۲۳ امتیاز دریافت کرد خودرو های اجاره ای پژو شامل اجاره پژو 206 و اجاره ماشین پژو پارس و اجاره پژو 206 صندوقدار و اجاره پژو 405 کرج می باشد که قیمت اجاره آن ها با هم تفاوت 10 تا 20 تومانی دارد. تغییر جالب توجه در جدول ، ارتقا جایگاه تندر90 ایران‌خودرو نسبت به پارس‌خودرو به رتبه هفتم جدول است. این محصول به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب در دیگر معیارها نمره ۲۳ را بدست آورد.

اجاره خودرو بدون محدودیت کیلومتر و قیمت اجاره هفتگی بعضی از خودرو ها دارای تخفیفات ویژه ای می باشند که شرکت سعادت رنت به صورت آفرهای ویژه ای ارائه میدهد.

خودرو تندر پارس‌خودرو نیز در این جدول رده‌بندی در جایگاه 8می باشد و ۲۳/۳ امتیاز دارد. این خودرو نیز به جز فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، صداهای داخلی و نفوذ آب در سایر معیارها نمره ۲۳/۳ کسب کرد جایگاه 9 جدول این بار به پژو ۲۰۶ اختصاص یافت.

این خودرو که سهم زیادی در بازار خرید و فروش و رنت ماشین در کشور دارد، ۲۳/۶ امتیاز گرفت و بجز در بخش نفوذ آب در باقی موارد امتیاز منفی دریافت کرد. این خودرو اسفند پارسال در جایگاه ۱۱ جدول قرار داشت و این ماه دو پله صعود کرده است اجاره 206 با بالاترین تقاظا بین رنت خودرو های ایرانی و رنت ماشین های چینی در صدر جدول موسسه های کرایه اتومبیل که به صورت اجاره ماشین بدون محدودیت کیلومتر در زمان های خاص به صورت تخفیفات ویژه ارائه می گردد. هیوندایی آوانته در جدول کیفیت بدنه و فنی در رتبه 10 نشست . ۲۴/۴ امتیاز در بخش‌ فنربندی_ تعلیق _ تزئینات داخل و خارج، بدنه و رنگ دریافت کرد.

رتبه دوازدهم در حالی به پژو پارس شرکت ایران خودرو رسیده که این خودروی کاملا بومی‌سازی شده امتیاز ۶۴/۷ را کسب کرده است. اجاره ماشین پژو پارس با راننده و اجاره پژو پرشیا بدون راننده بعد از 206 درخواست بالایی برای اجاره ماشین ایرانی دارد. اجاره خودرو بدون سفته و اجاره خودرو بدون سند معمولا مختص به خودرو های ایرانی با قیمت زیر 40 میلیون می باشد و می توان با شماره تلفن شرکت اجاره ماشین سعادت رنت تماس گرفته و آن را برای تورهای داخلی و مسافرت های بیرون شهری و اجاره ماشین بدون راننده در فرودگاه مهر آباد و اجاره ماشین در فرودگاه امام خمینی هماهنگ و رزرو نمایید..

امسال جایگاه 13 جدول کیفیت خودروایرانی در اختیار خودرو سمند قرار گرفته است. این خودرو در همه رده‌ها امتیاز دریافت کرد و جمع امتیازاتش به ۶۵/۶ رسید. اجاره ماشین سمند که برای معمولا برای سفر های برون شهری و تفاظای بالایی بین اجاره ماشین برای شرکت های دولتی و اجاره خودرو برای شرکت های خصوصی را دارد مورد استفاده قرار میگیرد. خودرویی که رده 14 جدول را به خود اختصاص داده پژو ۴۰۵ است. این خودرو به جز در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان در همه گروه‌ها نمره ۶۶/۹ را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اجاره ماشین پژو 405 که مدل 1395 و مد1394 را دارد و در دو رنگ نقره ای و خاکستری و تنها خودرو اجاره ای دارای سیستم صوتی پیشرفته می باشد که از سوی شرکت سعادت رنت عرضه می گردد. پژو۴۰۵ به‌عنوان پانزدهمین خودرو با کیفیت داخل نیز مانند همتای خویش پژو پارس به جز در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان در همه گروه‌ها نمره خوبی گرفته و در تمام معیارها امتیاز ۶۷/۱ دارد که بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود.

جایگاه شانزدهم جدول در حالی به MVMX33اختصاص یافته که این خودرو۷۰ امتیاز دریافت کرده است. بعد از این خودرو نیز لیفان ۶۲۰ در رده هفدهم قرار گرفته که به جز نفوذ آب در سایر گروه‌ها امتیاز منفی ۷۰ را کسب کرده است. جایگاه 20 تا 22 جدول رده‌بندی کیفیت خودروهای ایرانی در اختیار خودروهای سایپا۱۳۱پراید ، سایپا پراید۱۳۲ و سایپا۱۳۱پراید ، پارس‌خودرو قرار دارد. سایپا در همه حوزه‌های مورد ارزیابی قرار گرفته، نمره منفی کسب کرده و حائزبیشترین رکوردها شده‌اند. سایپا۱۳۱ پراید با دریافت ۱۰۹/۴ امتیاز رتبه بیستم را به خود اختصاص داد.

پس از این خودرو سایپا۱۳۲پراید و سایپا۱۳۱پراید ، پارس‌خودرو با امتیاز یکسان ۱۱۴/۱ نمره جایگاه بیست‌و‌یک و بیست‌ودوم جدول ارزیابی را برای خود کرد.

  منابع:

  iran khodro

rental car airport iran

com rental car iran tehran

 

مطالب مرتبط:

Rental car Iran

بازار اجاره خودرو در انتظار پژو 2008

اجاره خودرو در تعطیلات

مزایای استفاده از خودرو اجاره ای

اجاره ماشین های که دارای یورو 5 هستند

ورود مجدد کمپانی پژو به بازار ایران

اجاره خودرو در فصل سرما

اجاره خودرو سمند

  • بهنام کاظم نیا
  • ۰
  • ۰

مزایای استفاده از خودرو اجاره ای 

مسافرت های بلند مدت تعطیلات که فرا می‌رسد، بازار اجاره ماشین و کرایه خودرو بدون راننده تهران داغ تر می شود و جنب و جوش دیگری میان مردم دیده می‌شود. در میان علایق مردم برای مسافرت بعضی‌ها هواپیما را ترجیح می‌دهند، عده‌ای بلیت قطار رزرو می‌کنند، بعضی‌ها با اتوبوس می‌روند و بعضی‌ها هم دوست دارند یک خودرو راحت و با ایمنی بالا رنت کنند وبعضی ها با اتومبیل خودشان به سفر بروند. انتخاب اینکه بهترین راه برای یک مسافرت آسوده کدام است به عهده شماست.اگر تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید پیشنهاد ما این است که می توانید زمانی که به تهران رسیدید یک خودرو اجاره ای از نماینده ما در فرودگاه مهر آباد تحویل گرفته و به گشت و گذار و تور های داخلی در شهر تهران بپردازید.

شما با اجاره خودرو در تهران و اجاره خودرو در کرج میتوانید تفریحات خوبی با خانواده و همراهان خود داشته باشید. در مسافرت با خودروی اجاره ای نکاتی وجود دارد که باید مهم است بدانید، افت قیمت خودرو در سفر های طولانی برای شما هزینه های پنهانی دارد و سفر کردن بدون داشتن بیمه بدنه بسیار خطر ناک است شما با کرایه ماشین میتوانید با اطمینان کامل و بدون هزینه های پنهان افت قیمت خودرو شخصیتان سفر کنید و همچنین شرکت تشریفات سعادت رنت به شما این امتیاز را میدهد برای مسافرت های بیرون شهری و درون شهری ماشین دلخواه خود را در اختیار داشته باشید.

آنچه در سفر و مسافرت با ماشین و یا همان گردشگری در ایران با خودروی شخصی مهم است، و ایرانیان عزیز و توریست ها در ایران می بایست رعایت کنند نکات ایمنی در رسیدن به مقصد با سلامت کامل خود و همه اعضای خانواده است شما با کرایه ماشین از شرکت اجاره خودرو بدون راننده سعادت رنت می توانید با اطمینان کامل از سلامت فنی خودرو و داشتن بیمه بدنه خودرو آرامش از نظر فنی ماشین که در بالاترین سطح کیفیت می باشد به سفر خود بپردازید. اگر میخواهیدبا اتوبوس سفر کنید یک سری مشکلات را خواهید داشت با اجاره ماشین بدون راننده و کرایه اتومبیل بدون راننده این مشکلات وجود ندارد زیرا شما تصمیم گیرنده می باشید که چگونه و از چه مسیری به سفر بپردازید.اجاره خودرو یعنی اسودگی ،رفاه ،اطمینان و صرفه جویی در هزینه.

(طراحی سایت فروشگاه اینترنتی) رانندگی چنان با کارهای روزمره ما عجین شده که گاه به هیچ‌وجه به این موضوع فکر نمی‌کنیم که هزینه های زیادی با اجاره خودرو از بین خواهد رفت. پشت فرمان نشسته‌ایم و فراموش می‌کنیم که جسمی چند کیلویی از آهن را می‌رانیم، آن هم با سرعتی زیاد و تحت شرایط غیرقابل پیش‌بینی.اجاره ماشین با بیمه بدنه استرس را کاهش خواهد داد و هزینه های پنهان از نظر افت قیمت خودرو دیگر به عهده شما نیست و این هزینه ها را شرکت اجاره ماشین سعادت رنت می پردازد.

شرکت تشریفات سعادت رنت

در راستای کمک به ناوگان حمل و نقل کشور و بالا بردن رفاه مشتریان وراحتی حال شما اقدام به اجاره خودرو ارزان بدون راننده و اجاره خودرو در فرودگاه و اجاره انواع اتومبیل ایرانی و خارجی کرده و ماشین عروس بدون راننده کرده است که خودرو های این شرکت لیست زیر می گردد: اجاره ماشین 206 اجاره ماشین 405  پژو پارس اجاره SD 206 اجاره پراید و... و دیگر خودرو های ایرانی و خارجی که باعث شده شرکت اجاره خودرو سعادت رنت کامل ترین و بیشترین ناوگان را بین شرکت های اجاره ماشین داشته باشد.  

منابع: حامد عزیزخانی

/ طراحی سایت  Rental car in iran Tehran ششقل ،ایزدی /trip to iran / iran hotels

  • بهنام کاظم نیا
  • ۰
  • ۰

توجه به نکات زیر طول عمر خودرو شما را افزایش می دهد:

عبور از دست انداز با فشار به پدال ترمزاین کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی خودرو،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند ،نحوه صحیح عبور از دست انداز به این صورت می باشد که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده کرده و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان نباید درگیر باشد.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگاه داشتن دکمه آنکشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود. کخ می بایست در اجاره خودرو ایرانی به این نکته توجه نمایید زیزا از ماشین های اجاره ای خارجی و شاسی بلد کمک فنر های ضعیف تری دارند.

تعویض به موقع روغن گیربکس واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس وسلامت گیربکس و غیره میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

.زمانبندی تعویض فیلتر روغن گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند این کار باعث میشود فیلترعمل تصویه را صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می نمایید.

درجا گرم کردن موتور خودرو به مدت طولانیاین کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور خودروهای ایرانی و اتومبیل های خارجی وارد می‌آورد .درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور خودرو منتقل میشود که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

مجموعه اجاره خودرو واجاره ماشین تشریفات سعادت رنت با ناوگانی کامل از خودرو های ایرانی | خارجی | ون هایس | اتوبوس و مینی بوس ، اجاره 206 آماده خدمت رسانی به مردم عزیز ، ادارات و ارگان های خصوصی و دولتی می باشد. این مجموعه دارای سابقه همکاری با ادارات دولتی و خصوصی ، فدراسیون ها ، تاکسی فرودگاه سفارت خانه ها ، دفاتر پزشکی و شرکت های برگزار کننده خدمات مسافرتی وکرایه خودرو و جهانگردی بوده است که هدف مشتری مداری و رعایت موازین و استاندارد های طراحی سایت بین المللی اجاره آپارتمان می باشد

استفاده از کولر در اتوبان بهتر از پایین آوردن شیشه خودرو است.این تحقیق در انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرروشن حرکت کند و روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از ماشینی که شیشه راننده آن باز است 40 درصد مصرف سوخت آن کمتر است.

خلاص کردن دنده خودرو پشت چراغ قرمز و ترافیک سنگیناین کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و غیره میشود.

نگاه داشتن همزمان ترمز و کلاج برای توقف خودرواین کار خود باعث این میشود که متراژبرای توقف خودروافزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتورماشین نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

البته خودرو های کرایه ای خارجی معمولا گیربکس اتوماتیک دارند و همچین مشکلی پیش نمی ایید.

حرکت با سرعت پایین در لاین سبقتبسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.

ریختن آب شهری در رادیاتور خودرواین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور، واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که البته روش اول قابل اطمینان تر است.

ریختن آب شهری در منبع شیشه شوراین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازارموجود می باشد.

سنگین شدن بیش از حد مجاز خودروپر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم و نصب باربند در مواقعی که به آن نیازی نداریم. مشتریان عزیز زمانی که می دانند بار آن ها بسیار زیاد است می بایست یک خودروی شاسی بلند کرایه نماییند تا راحت بتوانند به سفر خود ادامه دهند. باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان زیادی افزایش می دهد.

نشاندن کودک روی پای سرنشین خودروی دارای ایربگاین کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک می باشد و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند. شرکت کرایه اتومبیل سعادت رنت صندلی کودک و کریر مخصوص کودک در اختیار مشتریان خود در صورت لزوم قرار می دهد.

استفاده از نور بالا در مه غلیظدر شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید راننده را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد. شرکت سعادت رنت این تضمین را به شما مشتریان عزیز می دهد که تمامی ناوگان این کمپانی در بالاترین سطح کیفیت فنی می باشد و همچنین شرکت در فصل های برفی و بارانی زنجیر چرخ در اختیار مشتریان قرار می دهد.

خاموش نکردن خودرو بهد از مسافت طولانیاین کار برای ماشین های گازوییلی است مثل بعضی از خودرو های بنز این شرکت نه برای حودرو های بنزینی. بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

تکیه گاه کردن کلاج برای پا بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود. که این در مورد ماشین های ایرانی به دلیل گیربکس دنده ای بیشتر دیده می شود.

جلو آوردن بیش از حد صندلی خودرو فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود که البته در رانندگی خانم ها بیشتر دیده می شود. البته که این کار اشتباه است زیرا در تصادفات بسیار خطرناک می باشد.

گاز دادن قبل از خاموش کردن موتور اتومبیلاین کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

.گاز دادن قبل از روشن کردن موتور ماشین این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.

پارک خودرو خلاف جهت خیابانزمانی که شما خودروی خود را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خودرویی با شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید. لازم به ذکر است خودرو های اجاره ای ایرانی و خارجی این شرکت دارای بیمه بدنه و ثالث کامل می باشد اما لازم است شما مشتریان غزیز در این مسائل بیش تر دقت نمایید تا مشکلی به وجود نیاید.

.خاموش شدن اتومبیل به دلیل نداشتن سوخت کافی این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.  

چند نکته جالب

مشخصاتی در خودروهای مدرن امروزی هستند که بدون اینکه خبر داشته باشید هزینه های زیادی روی دست شرکت کرایه خودرو می گزارد. که البته در خرید خودرو می بایست به آن ها توجه کرد. داشتن ماشین شخصی مخارج و هزینه های بالایی همچون بنزین، سرویس، مکانیکی وغیره دارد اما خریدهای هوشمندانه این هزینه ها را تا حد امکان کاهش می دهد و به همین دلیل است که اجاره خودرو در بسیاری موارد توجیح اقتصادی دارد. رینگ و لاستیک های بزرگ تر از استاندارد: خیلی سال خودروسازها از تایرهای ۲۰ اینچ و بزرگ تر برای محصولات خود استفاده می کردند اما خیلی زود این اندازه به خصوص در بخش لاکچری رایج و همه گیرش این رینگ های بزرگ باعث زیبایی زیاد خودرو می شوند اما لاستیک برای آنها خریداری کنید هزینه بالایی دارن بعلاوه، اگر فقط یکی از این تایرها نیاز به تعویض داشته باشد، باید دوباره هزینه بیشتری را متقبل می شوید راه خلاصی از این هزینه بهتر است از رینگ و لاستیک های استاندارد خودرو استفاده کنید این کار باعث می شود هزینه های تعمیر و تعویض آنها نیز ارزان تر تمام شود. وانت و ماشین های شاسی بلند ماشین هایی دو دیفرانسیل هستند که هر چهار چرخ آنها مستقیما از موتور نیرو می گیرند. این فناوری بسیار گسترده شده است و خودروهای بسیاری در این فرمت ساخته می شوند. این سیستم بسیار پیچیده است و قطعات متحرک بسیاری هم دارد.. به همین دلیل، اگر قطعه ای از آن آسیب ببیند، هزینه تعمیر آن بالا است. بعلاوه، وزن به غیر روزهای برفی، بالا رفتن از تپه ها یا در راه مسافرت نیازی نیست از ماشین شاسی بلند اجاره نمایید داخل شهرها می توانید با ماشین های معمولی به کار های خود برسید.

قطعات فعال در کنار قیمت متغیر بنزین و سوخت، این قطعات اجرایی اتومبیل ها است که برای فروشنده های اتومبیل و لوازم آنها درآمد با توجه به قیمت این قطعات، متوجه می شوید که فقط هزینه سوخت موتور نیست به نفع شما می باشد. با اینکه هنگام اجاره اتومبیل جدید چند تومان بیشتر هزینه می کنید تا امکانات بیشتر دریافت کنید، اما باید بدانید برخی از آنها پس از مدت کوتاهی ارزش خود را از دست می دهند. به طور مثال، باید به سیسیم رهیاب داخلی اشاره کرد که هرساله مدل های جدید با امکانات و ویژگی های نوتر به بازار می آیند.. استفاده از رهیاب های خارجی ایده بسیار بهتری است و هزینه پایین تری هم دارد که شرکت کرایه اتومبیل بدون راننده سعادت رنت در اختیار شما مشتریان قرار می دهد. اگر قرار است فقط از خانه تا محل کار بروید و ماشین خود را گوشه خیابان پارک کنید سعی کنید از این هزینه های اضافه پرهیز کنید. درهای برقی و بالارونده استفاده از درهای برقی چیزی نیست که بتوان گفت سیستم های غیرلازمی هستند به ویژه در مینی ون ها این سیستم همچنین هنگامی که دست های شما پر است نیز بسیار کاربرد دارد. البته اگر موتور یکی از آنها بسوزد تازه اول مشکلات است طور مثال، هزینه تعویض درهای برقی تویوتا سی ینا ۲۰۱۳ حدود ۱۱۸۱ دلار هزینه دارد.

درهای برقی وقتی خوب کار می کنند بسیار هم خوب هستند اما هزینه تعویض و تعمیر آنها زیاد است. باربند باربند برای قرار دادن اسکی یادوچرخه بسیار گزینه خوبی است که البته شرکت در صورت لزوا در اختیر مشتریان قرار می دهد اما اگر قرار است از آن برای قرار دادن بار اضافه و سنگین استفاده کنید به هیچ وجه خوب نیست چون باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شوند خودرو سازان زمان بسیاری برای میزان کردن ایرودینامیک ماشین ها صرف می کنند تا درست و بی اشکال در جاده حرکت کند، آن وقت کاربر با قرار دادن بار اضافه در سقف آن همه این زحمت ها سعی کنید تا حد امکان بار و وسایل خود را داخل صندوق عقب و اتاق ماشین جای دهید.


مطالب مرتبط:

اجاره خودرو پراید

اجاره خودرو پژو پارس

اجاره خودرو پژو 405

اجاره خودرو سمند

راهنمای اجاره خودرو بدون راننده

Rental car in Iran


  • بهنام کاظم نیا